søndag 21. juli 2013

Lyst til å bli rik?

Tja, hvem har ikke det. I hvert fall har mange lyst til å tjene noen ekstra kroner på en lettvinn måte. Selv har jeg prøvd både Lotto, Langoddsen og tipping, uten at det har gitt noe overskudd, annet enn i statskassa. Men i dag fikk jeg høre en fantastisk, morsom og inntektsbringende historie, som garantert virker.
Er for tiden på Dana Cup med dattera mi, og i den forbindelse måtte jentene gjøre en innsats i forkant for å finansiere turen. Flere av jentene skrev brev som de puttet i postkassene i nabolaget med ønske om å samle inn flasker slik at de kunne tjene noen penger på panten.
En av jentene på laget syntes ikke responsen på dette var allverden, selv om hun fikk inn noen tomme halvannenlitere på tiltaket. Og det var nok da hun stilte seg spørsmålet: Hvordan kan jeg tjene noe ekstra på dette? Ideen og løsningen er like enkel som den er genial. Hver dag tok nemlig jenta med seg en, men bare en halvannenliter, fylt med vann til skolen. I spisefri drakk hun den opp, og på veien hjem gikk hun innom KIWI eller bensinstasjonen på Grasmyr og pantet denne ene flasken. Lappen på panteautomaten viste 2,50 og da hun gikk til kassen, måtte de selvsagt runde oppover. Dag etter dag i flere måneder gjorde hun det samme, og hver gang måtte kassabetjeningen betale ut 3 kroner. Til slutt hadde hun finansiert sin del av Dana Cup-billetten:)
Men ikke nok med det; personlig tipper jeg på at dette kommer til å forandre verdien på panten til halvannenliteren. Og selv om jeg er dårlig i tipping, tror jeg at dette tipset går inn:)

Ingen kommentarer: