fredag 27. mai 2011

Du betyr mer enn mest

Jeg satt der og smilte i fanget hos deg
De snilleste hender koste med meg
Du trøstet og varmet når alt var trist
Du bygget et tre av en liten kvist
Men hvordan var livet for lille meg
Uten en mamma så vakker som deg
Rett og slett bare best
Du betyr mer enn mest

Mørket har lagt seg i sengen sin
Trist skal jeg sove i stuen min
Jeg gråter og sitter alene igjen
Men så kommer du, min trofaste venn
Du skjenker meg tanker i livets kopp
Solen tar over, jeg reiser meg opp
Det er min lille gest
Du betyr mer enn mest

Det er noen som kikker og varmt ser min vei
De peneste øyne hviler på meg
Jeg kjenner at hjertet mitt banker og slår
Tenk om hun snur seg og bare går
Men blikket det fanget oss sammen for godt
Det smeltet to hjerter og tårer ble grått
Hjertet har fått en gjest
Du betyr mer enn mest

Ser du litt opp og kikker deg rundt
Finner du mennesker som vel vil deg undt
Mange som bryr seg og strekker en hånd
Hvis du selv ønsker og knytte et bånd
Ønsk deg et hjerte som smiler til deg
Finn deg en stjerne som viser deg vei
Livet byr opp til fest
Du betyr mer enn mest

Ingen kommentarer: