fredag 27. januar 2012

På halv tolv

Klokka er ti
Livet på halv tolv
På høylys dag
Ser jeg skumle troll

Jeg går i minus
Sikkert som banken
Det som teller
Er selvsagt tanken

Viktigst å delta
Jeg tror jeg må le
Alt går på skinner
Spør NSB

Firefelts motorvei
Vi høster som vi sår
Hvem sa at veien
Blir til mens man går

Språket i endring
Tre ord på snei
Hva tsjera Bagheera
Ikke vet jeg

Sett skapet på plass
Kom gjerne ut
Her kan du gå
For kaldt vann og lut

Synk som en stein
Du hever din stemme
Når du er borte
Føl deg som hjemme

Sur som ei padde
Trist som faen
Sint som en tyrk
La oss gripe da'n

Ikke fullt før det renner over
Vi får i bøtter og spann
Men gå aldri over
bekken etter vann

Er gresset grønnere
på andre siden av gjerdet
Er det ugler i mosen
Eller noe i gjære

Ikke vet jeg
Og kanskje ikke du
Spørsmålet blir:
Er jeg dum som ei ku






Ingen kommentarer: