torsdag 19. juli 2012

Et liv med lyter

Er alderen bare et tall
Med åra gjør man seg sine tanker
Sitter og teller mine fall
Har så mange lyter og skavanker

Er tryggest å bli i sin seng
Drømme seg bort i svunnende dager
En spirende blomst i en eng
Da livet var ungt og kroppen fager

Er jeg blitt gammel og mett
Med et hode som tuller og surrer
Er jeg bare sliten og trett
Med en kropp som krangler og murrer

Eller kan jeg leve godt
Med gamle arr fra sprelske tider
Gjør alderen meg flott
Jeg har da mine spreke sider

Nå får det jammen være stopp
Med mot i brystet og knyttet neve
Så står jeg faktisk tidlig opp
Hjertet slår meg hardt, nå vil jeg leve

Jeg ringer min beste venn
Vi møtes og så ringer vi flere
Samler modne kvinner og menn
Nå vil vi ut å gå og spasere

Det rulles og haltes i takt
Vi flyr høyere med brukne vinger
Vi inngår en alderdomspakt
Med krykker som hevede klinger

Det er lov å våkne mutt
Kroppen har vondt, vil alltid klage
Og livet har alltid sin slutt
Men inntil da vil jeg være frisk av dage

Ingen kommentarer: