onsdag 19. februar 2020

Svinner minner?

Du er der når du ikke er der
Du er borte, men bildet av deg svinner aldri
Jeg har en video i hodet
Du smiler og ler
Du pakker en hutrende badegutt inn i et håndkle
Minnene varmer, og dukker opp når jeg minst venter det
Jeg stopper aldri å vente på deg
Har ikke slettet nummeret ditt på telefonen
Alle smsene er der fortsatt
Når snøen daler ned, tenker jeg at du kommer på besøk
Du har med god mat
Og noe ekstra godt til barnebarna dine
Gje meg handa di
Du elsket den sangen
Du levde etter dette
Det var alltid ei hand å holde i
Vi holdt deg i handa da du reiste
Jeg lukter fortsatt på klærne dine for ikke å miste deg
Gråten tar meg når duften av deg overasker meg
Jeg løper inn og opp trappa
Men du sitter ikke i stolen din
Jeg angrer intet, sa du ofte
Jeg angrer på at jeg ikke oftere sa jeg var glad i deg, elsket deg
Noen ganger har jeg så vondt, så vondt, så vondt
Men jeg holder det for meg selv
Du lærte meg å være sterk og usårbar
Og det har jeg klart
Fordi jeg kunne være svak og sårbar
i armkroken din
Men, du er vel her selv om du ikke er her, mamma?

Ingen kommentarer: